2001 Arash
وبلاگ اجتماعی ( خبری ، آموزشی ، سرگرمی )
قدم اول: گوشی خود را ری استارت کنید

برخی اوقات همه ما فراموش می کنیم که گوشی هایمان هر از چند گاهی نیاز به ری استارت دارد درست مانند هر نوع کامپیوتر دیگر. پس قبل از آنکه دست به اقدامات دیگری بزنید توصیه می کنیم حتما یک دور گوشی اندرویدی خود را ری استارت نمایید.

قدم دوم: مطمئن شوید که سیستم تان به روز است

اگر گوشی اندرویدی شما کند کار می کند این احتمال وجود دارد که جدیدترین بروزرسانی ها انجان نشده است. برای انجام این کار به بخش Settings >About device >Software update بروید تا مطمئن شوید همه بروزرسانی های لازم را انجام داده اید.
 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:آندروید , کند شدن آندروید, توسط Arash Rastkerdar

در دنیای باطری‌ها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژی‌های جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.

الف) باطری‌های نیکل کادمیوم
اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل - کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا نوع و توان باطری قید می‌شود. این نوع باطری‌ها اکنون منسوخ شده اند. در واقع این باطری‌ها بودند که اولا شارژ ابتدایی ۱۲ ساعته نیاز داشتند و ثانیا هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود. تقریبا ۵ سالی می‌شود که دیگر این نوع باطری‌ها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:شارژ باتری, توسط Arash Rastkerdar
Webroot System Analyzer برنامه ای قدرتمند و کم حجم در زمینه شناسایی مشکلات ویندوز رایانه است، با نصب برنامه معرفی شده در عرض چند دقیقه ایرادات ویندوز را کشف خواهید کرد.
همانگونه که می دانید گاهی اوقات به دلایل مختلف سرعت و کارایی ویندوز کاهش پیدا می کند، بیشتر ما وقتی با این حالت رو به رو می شویم، اولین گزینه برای بازگردانی رایانه به حالت اولیه را تعویض ویندوز می دانیم، اما نیازی به نصب ویندوز جدید و صرف زمان طولانی نیست، بلکه شما می توانید با نصب برنامه Webroot System Analyzer و بررسی تمامی مشکلات ویندوز و ترمیم آن ها ویندوز را مانند روز اولش کنید. عملکرد برنامه فوفق العاده مناسب بوده و در زمانی کوتاه لیستی از مشکلات و ایرادهای ویندوز ارائه می دهد، در ضمن برنامه به صورت قابل حمل بوده و نیازی به نصب آن نیست، این ویژگی سبب می شود فضای رم رایانه شما اشغال نشود.
 
برای دانلود برنامه اینجا را کلیک کنید.  
 
رمز فایل فشرده www.yjc.ir

نوشته شده در تاريخ جمعه 5 دی 1393برچسب:مشکلات ویندوز, توسط Arash Rastkerdar

توجه : این کدها ممکن است برروی برخی از ورژن های اندروید و همچنین برخی گوشی ها عمل نکند.

دوباره توجه : لطفا از این کدها با دقت فراوان و با مسئولیت خودتان استفاده کنید این وبلاگ  مسئول آسیب های احتمالی نیست.


کدهای تست سخت افزاری برای (وای فای، بلوتوپ، جی پی اس)

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 مرداد 1393برچسب:کدهای مخفی اندروید, توسط Arash Rastkerdar

دستگاه‌های هوشمند امکانات فراوانی دارند و کاربران بسیاری را نیز به خود جذب می‌کنند. این روزها کار با دستگاه‌های هوشمند بخشی از زندگی کاربران شده است و گاهی اوقات برخی کاربران بدون این دستگاه‌ها قادر به انجام کارهای روزانه خود نیستند.

در کنار تمام این مزایا و ویژگی‌های مفید، یک نکته را نیز نباید فراموش کرد و آن، این‌که دستگاه‌های هوشمند ممکن است در شرایط بسیار زیادی دارای افت سرعت در عملکرد شوند و در روشن یا برقراری ارتباط با شبکه اینترنت مشکل داشته باشند. این مشکلات موجب می‌شود استفاده از دستگاه با نارضایتی همراه باشد و در این مطلب سعی داریم برخی از رایج‌ترین مشکلاتی را که برای کاربران اندرویدی پیش می‌آید، همراه با راه‌حل‌های رفع آنها معرفی کنیم.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 مرداد 1393برچسب:اندروید , توسط Arash Rastkerdar

 امرزه با وجود تولید دستگاه های جدید توسط شرکتهای معتبر یا غیر معتبر بازار تبلت ها  پر از دستگاه های با امکانات متفاوت شده است . هر دستگاه با امکانات متفاوتی که دارد دارای قیمت  متفاوتی هم نسبت به سایررقبای خود است.در این بین کاربران با سلایق مختلف و قدرت خریدشان سعی بر انتخاب دستگاهی دارند  که از هر لحاظ برایشان مناسب باشد.برای خرید هر تبلت نکاتی وجود دارد که کاربر با اطلاع از آنها می توانند انتخاب مطمئن تری داشته باشند.گذشته از شکل ظاهری ،صفحه نمایش با کیفیت،حافظه بالا... در هر دستگاهی قلب تپنده (پردازنده) است که حرف اول را میزند و تعیین میکند که کارائی اصلی دستگاه چقدر است.
در مورد پردازنده ها باید بگوییم به هر اندازه که تعداد هسته ها افزایش پیدا کند، قدرت پردازشگر نیز بیشتر می شود البته این موضوع تا زمانی صدق می کند که تمام هسته ها با هم کار کنند.به علاوه باید این موضوع را مدنظر قرار داد که برنامه مورد نظر تنها از قدرت اصلی پردازنده (گیگاهرتز) استفاده می کند یا می خواهد بصورت همزمان چند عمل را مورد پردازش قرار دهد.اگر برنامه تنها از قدرت اصلی پردازنده استفاده کند گیگاهرتز بالاتر نتیجه ی بهتری را به کاربر ارائه می دهد اما در رابطه با انجام چند عمل به صورت همزمان تعداد هسته بیشتر نتیجه را مطلوب تر می کند.اما دررابطه با فرکانس دستگاه ها، هراندازه این فرکانس بیشتر شود، سرعت نقل و انتقال داده ها نیز افزایش پیدا می کند. درحال حاضر پردازنده چهار هسته ای Snapdragon ۸۰۰ با قدرت پردازش ۲.۳ گیگاهرتز، درصدر جدول قرار دارد.براین اساس امروز لیستی از تبلت هایی که پردازنده های بهتری دارند را در اختیار شما قرار داده ایم تا انتخاب مطمئنی داشته باشید.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 مرداد 1393برچسب:تبلت , پردازنده تبلت, توسط Arash Rastkerdar

چند روزی هست که سایت یاهو در بخش ایجاد ایمیل جدید کد ایران را از سیستم ثبت نام حذف کرده است و برای همین دیگر ایجاد ایمیل جدید در یاهو برای ایرانیان غیر ممکن شده است، اما اکنون با این روش که در ادامه خواهید دید به سادگی میتوانید ایمیل جدید یاهو ایجاد کنید و تحریم را دور بزنید.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:ایجاد ایمیل یاهو, توسط Arash Rastkerdar

سلام به همراهان خوبم! حتما تا کنون بارها شنیده اید که باید برای جلوگیری و عدم سوء استفاده اطرافیان از سیستم برای آن رمز عبور تنظیم کنیم! ما شدیدا به این مورد واقفیم. یک رمز عبور باعث می شود که هر فردی به سیستم شما دسترسی نداشته باشد، فایل های شخصی را مشاهده نکند و حتی در غیاب شما از طریق وارد شدن و مشاهده ایمیل شما، به نامتان به کسی ایمیل نفرستد! این ها نکاتی است که بسیار حائز اهمیت است. با این حال که به بسیاری از دوستان پیشنهاد می کنیم رمز عبورشان را تنظیم و گاه به گاه آن را عوض کنند در عین حال گاهی لازم است که رمز را برداشت یا صفحه ورود را غیر فعال کرد. خوشبختانه این کار از ویندوز xp به بعد برای تمامی ویندوز ها امکان پذیر است.

اگر می خواهید ریسک کنید و این صفحه را غیر فعال کنید حتما این آموزش را بخوانید. شما در چند گام کوتاه خواهید توانست این کار را کنید.

با توجه به نوع ویندوز یکی از سه گام زیر را اجرا کنید :

برای Windows 7  و  Vista:

ابتدا start را باز کنید و عبارت netplwiz را نوشته و اینتر بزنید

برای Windows XP:

ابتدا از طریق استارت منو گزینه run  را بزنید و عبارت control userpasswords2 را بنویسید و بعد اینتر را بزنید

برای Windows 8:

در Search Charm عبارت netplwiz را سرچ کنید



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:غیرفعال کردن logon, توسط Arash Rastkerdar

اگر از مرورگر فاير فاكس استفاده مي كنيد مي توانيد با نصب يك افزونه بر روي آن تمام سايت هاي اينترنتي را به زبان فارسي مشاهده كنيد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛با نصب این افزونه فایرفاکس کاربران میتوانند تمامی سایت ها را به زبان فارسی مشاهده نمایند.برای نصب این افزونه لطفا به آموزش نصب توجه کنند.
راهنمای نصب:
بعد از کلیک بر روی دکمه Add to Firefox پنجره مجوز برای نصب نمایش داده می شود:



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 مهر 1392برچسب:ترجمه سایت های خارجی به فارسی, توسط Arash Rastkerdar

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، کاربرانی که سیستم شان هنگام اجرای ویندوز کند عمل می کند می توانند از نرم افزار Webroot System Analyzer استفاده نمایند.
با استفاده از آن می توانید به سرعت ویندوز را بررسی کنید و مشکلاتی که باعث کاهش کارایی ویندوز شده اند را شناسایی کنید.
لازم به ذکر است بدانید این نرم افزار نیازی به نصب بر روی ویندوز ندارد و صرفا با کلیک بر روی آن می توانیداز آن بهره مند شوید.

برای دانلود
اینجا کلیک کنید.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:سرعت ویندوز, توسط Arash Rastkerdar

اگر مهارت کافی در ساخت وب سایت ندارید و علاقمندید تا یک شبه حرفه ای شوید، این نرم افزار کمک بزرگی در این زمینه به شما می کند.

ادیت گرافیک سایت، کدهای XHTML و CSS و استفاده از تمپلیت های سایت سازی از جمله ویژگی های این برنامه آسان و در عین حال حرفه ای است.
تمپلیت های joomla ، تم های Drupal ، تم های وردپرس و ظاهر و پوست DOTNETNUKE را در کمتر از یک دقیقه در اختیار شما قرار داده و بدون اینکه از فتوشاپ استفاده کنید و یا حتی بدون استفاده از drea,weaver می توانید طراح حرفه ای شوید و سایت خود را بسازید.
ایده های جالب برای طراحی سایت را در اختیار شما قرار می دهد. مطابق با استانداردها پیش خواهید رفت و خطاهای شما گرفته می شود.
کارها با کلیک کردن جلو می رود بدون اینکه مهارتی در فتوشاپ و ... یا برنامه نویسی داشته باشید.
سازگاری با مرورگرها را به طور خودکار انجام می دهد.نوشتن CSS را آموزش می دهد.
این برنامه تحت ویندوز بوده و 159 مگابایت حجم دارد.
 
برای دانلود اینجا را کلیک کنید.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:ساختن وب سایت , ساختن انواع تم, توسط Arash Rastkerdar

نرم افزار - دارندگان ویندوز 7 برای ادامه دریافت وصله های امنیتی باید تا قبل از 9 آوریل 2013 سیستم خود را به سرویس پک یک مجهز کرده باشند .

در جدول بسیار مهم ارائه شده از سوی مایکروسافت زمان و تاریخ عرضه، دریافت پشتیبانی کامل و پشتیبانی وصله های امنیتی مبتنی بر سرویس پک برای صاحبان ویندوز 7 منتشر شده و به دارندگان ویندوز 7 RTM نیز گفته شده پشتیبانی را از دست داده اند.
(ویندوز RTM یا  Release To Manufacturing نسخه اولیه قبل از نهایی است تا کاربرن آنرا دیده و مشکلات فنی و ظاهری آنرا گزارش کنند)
همان طور که در جدول مشاهده می کنید، مهمترین نکته دارندگان ویندوز 7 بدون سرویس پک است که اگر سریعا اقدام به نصب سرویس پک نکنند، دیگر نمی توانند وصله های امنیتی مایکروسافت را دریافت کنند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:ویندوز 7, توسط Arash Rastkerdar

 

 

مدل تبلت

حافظه داخلی
(
گیگابایت )

 

 

گارانتی اصلی

 

 

iPad (4th Gen.) Wi-Fi + 4G

 

 

64

 

 

3,350,000

 

 

iPad (4th Gen.) Wi-Fi + 4G

 

 

32

 

 

2.720.000

 

 

iPad (4th Gen.) Wi-Fi + 4G

 

 

16

 

 

2,370,000

 

 

iPad (4th Gen.) Wi-Fi

 

 

64

 

 

2.540.000

 

 

iPad (4th Gen.) Wi-Fi

 

 

32

 

 

2,295,000

 

 

iPad (4th Gen.) Wi-Fi

 

 

16

 

 

1,990,000

 

 

iPad mini WiFi

 

 

16

 

 

1,695,000

 

 

iPad mini WiFi

 

 

32

 

 

1,840,000

 

 

iPad mini WiFi

 

 

64

 

 

1.895.000

 

 

iPad mini WiFi + 4G

 

 

16

 

 

1.970.000

 

 

iPad mini WiFi + 4G

 

 

32

 

 

2.420.000

 

 

iPad mini WiFi + 4G

 

 

64

 

 

2.830.000

 

 

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi

 

 

16

 

 

1,895,000

 

 

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi

 

 

32

 

 

2,250,000

 

 

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi

 

 

64

 

 

2.430.000

 

 

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi + 4G

 

 

16

 

 

2,055,000

 

 

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi + 4G

 

 

32

 

 

2,650,000

 

 

iPad (3rd Gen.) Wi-Fi + 4G

 

 

64

 

2,795,000



نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 دی 1391برچسب:تبلت, توسط Arash Rastkerdar

این روزها درباره ی شبکه ‌های اجتماعی و عضویت در آنها حرف و حدیث‌ های مختلفی پیش آمده و حدود یک سالی می‌‌شود که استفاده از vpn به عنوان یکی از ابزارهای ورود به این شبکه‌ ها جرم اعلام شده است. با این وجود برخی از مسئولین این حوزه از جمله رییس پلیس فتای ناجا، فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی را فاقد منع قانونی دانسته اند. در واقع مساله ی عضویت و فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی یکی از مسائلی است که در حال حاضر در بسیاری کشورهای دنیا همچون ایران، با استقبال چشم ‌گیر کاربران فضای مجازی همراه شده است.

در این میان به دلیل فیلتر شدن برخی از این شبکه‌ ها از جمله “فیس ‌بوک” (Facebook)، راه دسترسی کاربران به این شبکه‌ ها مسدود شده؛ اما با این حال کاربرانی هستند که با بهره ‌گیری از راه‌ های مختلف و فیلترشکن‌ های متنوع همچنان به فعالیت در این شبکه ‌ها ادامه می ‌دهند و این سوال طی این مدت برای کاربران اینترنت کشور وجود داشته این که آیا عضویت در این شبکه‌ ها جرم محسوب می شود؟!



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 دی 1391برچسب:فیس بوک, توسط Arash Rastkerdar

برنامه تقویم خورشیدی SunCalendar یک برنامه رایگان بوده که برای برطرف کردن نیاز کاربران به تقویم هجری شمسی ساخته شده که در کنار آن علاوه بر این که سعی شده انتظارات کاربر از یک تقویم دیجیتال برآورده شود در جهت افزایش اطلاعات کاربر هم با استفاده از ابزارهایی مانند کتابخانه و ویکی (نمایش اطلاعات مختصر در مورد هر رخداد) فعالیت داشته است .از دیگر ویژگی های این نرم افزار فارسی می توان به  قابلیت گذاشتن پیام به صورت زمان دار ،  رخدادهای ملی ، مذهبی و سینمایی جهان ، دارا بودن ساعت جهانی ، اوقات شرعی ، مبدل تاریخ ، دفترچه تلفن و … اشاره کرد.

دانلود


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 دی 1391برچسب:تقویم, توسط Arash Rastkerdar
با توجه به نوسانات نرخ ارز، گوشی‌های عرضه شده در بازار معمولا با اختلاف قیمت بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در مناطق مختلف و با لحاظ کردن گارانتی اصلی و متفرقه نیز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اختلاف به فروش می‌رسد.




نوشته شده در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:قیمت گوشی موبایل, توسط Arash Rastkerdar

اینترنت - شین ریچموند دبیر تکنولوژی دیلی تلگراف شش پیش بینی برای دنیای آی تی در سال 2013 کرده که با هم می خوانیم:

1- دنیای موبایل: نسل چهار پر سرعت موبایل توسعه می یابد. سرعت بالای نسل چهار باعث می شود تا اسمارتفونهای سازگار با این نسل توسعه یابد و البته آیفون 5 با سرویس های نسل چهار سازگار نیست.
 
2- سال مایکروسافت؟: موسسه جونیپر معتقد است سال 2013 سال مایکروسافت خواهد بود! بیش از 1.3 میلیارد کاربر از ویندوز استفاده می کنند و 8 میلیون توسعه دهنده نرم افزاری، روی این پلتفورم کار می کنند. رقابت با اپل و گوگل، تعیین کننده این پیش بینی خواهد بود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:ای اتی,کامپیوتر, توسط Arash Rastkerdar

UnHackMe 5.99 Build 413 نرم افزاری برای برسی و جلوگیری از هک شدن سیستم می باشد. در واقع وقتی شما این نرم افزار را بر روی سیتسم خود نصب می کنید در ابتدا به برسی وضعیت هک بودن یا نبودن سیستم می پردازد و در صورتی که سیستم شما در حال هک شدن توسط فایل مخربی بود اقدام به پاکسازی آن می نمایید. شما با داشتن این نرم افزار و نیز داشتن یک انتی ویروس مناسب می توانید کامپیوتر خود را برای همیشه از دسترس هکرها در امان بدارید.

برای دانلود کلیک کنید



نوشته شده در تاريخ شنبه 9 دی 1391برچسب:هک,هک شدن, توسط Arash Rastkerdar

ايسنا- بر اساس اعلام وب‌سایت خبری ورگ، نوکیا قصد دارد تا اوایل سال 2013 تبلت جدید خود که با سیستم عامل Windows RT کار می‌کند را رونمایی کند.
این تبلت جدید همراه با یک صفحه کلید ویژه عرضه خواهد شد که به طور جداگانه از یک باتری تغذیه می‌شود. این صفحه کلید همانند یک کاور بر روی تبلت تا می‌شود و به گونه‌ای محافظت از صفحه نمایش آن را نیز برعهده خواهد داشت.
در همین حال گفته شده است که تبلت جدید نوکیا دارای پورت‌های یو‌اس‌بی و HDMI خواهد بود و همانند تبلت Surface شرکت مایکروسیافت دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی خواهد بود.
شرکت AT&T اولین اپراتوری در جهان خواهد بود که این تبلت جدید را به فروش خواهد رساند.
به گزارش سایت خبری Cnet، هنوز شرکت نوکیا در این خصوص اظهار نظری نکرده است.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:تبلت, توسط Arash Rastkerdar

ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod۳۲ و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند. همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند! این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:ویروس های مخفی, توسط Arash Rastkerdar

بهترین شغل دنیای آی‌تی در سال آینده توسعه نرم افزاری است
همکاران سیستم- پیش‌بینی برخی تحلیلگران حکایت از آن دارد که در سال آینده میلادی توسعه دهندگان نرم افزاری بهترین جایگاه شغلی را در دنیای آی تی خواهند داشت.

تحلیلگران دو شرکت پژوهشی کریربیلدر (CareerBuilder) و اکونومیک مدلینگ (Economic Modeling) پیش‌بینی کرده‌اند بهترین شغل دنیای آی تی در سال ۲۰۱۳ از آن توسعه دهندگان نرم افزاری خواهد بود. آن‌ها پیش‌بینی خود را بر پایه این استدلال مستحکم کرده‌اند که پیوسته بر تعداد سازمان‌هایی که می‌کوشند با توسل به فناوری‌های و تحلیلگرهای اطلاعاتی مزیت‌های رقابتی خود را افزایش دهند، افزوده می‌شود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:بهترین مشاغل, توسط Arash Rastkerdar

بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ ۱۰ مگاپیکسل . ۱۴ مگاپیکسل . ۱۶ مگاپیکسل . ۲۴ مگاپیکسل.
به گزارش عرش نیوز در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:
این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.
تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید. شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید. آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟
حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟ به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟

جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.

فکرنمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد،نظر شما چیست ؟


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:چشم انسان, توسط Arash Rastkerdar
گوشي Optimus 4X HD P880 در بازار به قيمت 1,219,000 تومان به فروش ميرسد.

به گزارش بولتن نیوز از باشگاه خبرنگاران،قیمت انواع گوشی های محبوب تلفن همراه (به ترتیب میزان محبوبیت) در بازار به شرح زیر است:



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:قیمت موبایل, توسط Arash Rastkerdar

فاوانیوز: سیزدهمین گزارش سالانه INTERBRAND که دیروز منتشر شد، جایگاه جدید برندهای تکنولوژیک در میان ارزشمندترین برندهای دنیا را به ما نشان می دهد. سیزدهمین بیشترین رشد در ارزش برند را 5 کمپانی «اپل، آمازون، سامسونگ، نیسان و اوراکل» داشته اند که وجود 4 کمپانی تکنولوژیک در این بین، به خوبی نشانگر افزایش سلطه این دست کمپانی ها است. کوکا-کولا با 77.839 میلیارد دلار و رشد 8٪، همچنان با ارزش ترین برند جهان است و بعد از آن، برند اپل با فاصله ای کم و ارزش 76.568 میلیارد دلار خود را از رتبه هشتم به دوم رسانده. رشد ارزش برند اپل در یک ساله گذشته، 129٪ و از این نظر اول بوده. IBM با از دست دادن جایگاه دومی خود، حالا با ارزش 75.532 میلیارد دلار در جای سوم ایستاده. گوگل نیز جایگاه چهارمی خود را حفظ و البته فاصله اش را با صدرنشینان کمتر کرده.جایگاه برند مایکروسافت از رتبه سوم به پنجم کاهش یافته. اینتل نیز با یک رتبه کاهش نسبت به پارسال، اینک در جایگاه هشتم ایستاده. اما بلافاصله پشت سرش، سامسونگ با هشت پله صعود، از مقام 17 به 9 رسیده و بالاتر از کمپانی های اتومبیل سازی تویوتا، مرسدس بنز و بی.ام.و قرار گرفته.برند HP از جایگاه 10 به 15 سقوط کرده و کمی پایین تر، اوراکل را داریم که با دو رتبه صعود در مقام 18 ایستاده. نوکیا نیز با 5 رتبه کاهش اکنون نوزدهم است و در کنارش آمازون با 6 پله صعود در جای بیستم قرار گرفته. و در فواصل دورتر، سونی را در جایگاه 40 (5 رتبه کاهش نسبت به سال گذشته) و فیلیپس را در جایگاه 41 (بدون تغییر) داریم.کمپانی Dell از رتبه 43 به 49 سقوط کرده، و در رتبه های پایین تر پاناسونیک شصت و پنجم است و فیسبوک هم برای اولین بار به این فهرست اضافه شده و با ارزش 5.421 میلیارد دلار، در جایگاه 69 قرار دارد. ادوبی، بلک بری و یاهو نیز به ترتیب در جایگاه های 78، 93 و 97 ارزشمندترین برندها قرار دارند. منبع: تالار گفتگوی آی تی


نوشته شده در تاريخ جمعه 10 آذر 1391برچسب:برندهای سال 2012, توسط Arash Rastkerdar

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: نخستین کارت هوشمند ملی، سوم دی ماه «روز ملی ثبت احوال» برای یکی از ایثارگران استان قم صادر می‌شود.

ایرنا- محمد ناظمی اردکانی افزود: در این زمینه تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و سازمان ثبت احوال امضا شده است.
معاون وزیر کشور گفت: اجرای هشت برنامه نرم‌افزاری بسیار پیچیده برای صدور کارت هوشمند ملی، زمینه جعل یا هرگونه سوءاستفاده از این کارت را از بین برده است.
ناظمی اردکانی گفت: طراحی پیچیده از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارت است و حافظه آن بسیار قوی و از لحاظ سیستم‌عامل و ظرفیت کامل است
.

وی افزود: این کارت کاربرد چند منظوره دارد و با اتصال به شبکه‌های مختلف، امکان بهره‌برداری از آن برای دستگاه‌های زیرساختی فراهم شده است.
رییس سازمان ثبت احوال گفت: زیرساخت‌های صدور این کارت از لحاظ تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامل شده و آماده صادرشدن است.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:کارت هوشمندملی, توسط Arash Rastkerdar

پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد که نسبت به پیامک‌های دریافتی از افراد ناشناس هوشیارتر بوده و اطلاعات محرمانه خود را در اختیار آنها قرار ندهند. به گزارش ایسنا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در دنیای امروز برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو با استفاده از سادگی و عدم‌اطلاع شهروندان و سوءاستفاده از امکانات موجود و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات محرمانه هموطنان می‌کنند. 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:پلیس فتا, پیامک, توسط Arash Rastkerdar

نرم افزار cFosSpeed 8.03 Build 2002 Beta به تنهایی قادر به افزایش سرعت اینترنت شما با استفاده از تکنولوژی traffic shaping (شکل دهی به عبور و مرور داده) می باشد. این ابزار ساده اما مفید برای تمامی کاربران با انواع ارتباط های اینترنتی و بسترهای برقرار ارتباط سازگاری داشته و می تواند از کمترین Ping ها بیشترین پهنای باند را برای یک کاربر قابل استفاده نگه دارد. البته استفاده cFosSpeed تنها به اینترنت و ارتباط های اینترنتی ساده ختم نمی شود بلکه برای اجرای بهتر بازی ها،‌ ارتباط با موبایل ها و از این دست می تواند بسیار مفید واقع شود. این ابزار کم حجم به سادگی قابل نصب و استفاده بوده و همه کاربران می توانند از قابلیت کلی آن که نهایت سرعت در کمترین میزان ارتباط است، استفاده کنند.
برای دانلود کلیک کنید


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:اینترنت,افزایش سرعت, توسط Arash Rastkerdar

ایسنا- در نشست تخصصی با عنوان «راه‌اندازی چک الکترونیکی راهبردی در جهت گسترش تجارت الکترونیکی و توسعه اقتصادی» از اجرایی شدن امضای دیجیتال در بانک‌ها از اول آذر ماه خبر داده شد.

احمدی، نماینده بانک مرکزی در نشست تخصصی با عنوان «راه‌اندازی چک الکترونیکی راهبردی در جهت گسترش تجارت الکترونیکی و توسعه اقتصادی» که در کتابخانه مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد با بیان اینکه بانک مرکزی آماده همه گونه همکاری با دستگاههای مربوطه در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی در نظام بانکی است، گفت: همانطور که می دانید وزارت بازرگانی در چند سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه امضای دیجیتال به صورت گسترده با سرمایه گذاری عمده کرده است که این کار باعث توسعه زیر ساخت های مربوط به تجارت الکترونیک در زمینه امضای دیجیتال شده است .



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:امضاء دیجیتال,بانک ها, توسط Arash Rastkerdar

همان‌طور که می‌دانید در ویندوز ۷ با راست کلیک بر شورتکات‌های صفحه‌ی دسکتاپ و همچنین فایل‌های اجرایی می‌توان با انتخاب گزینه‌ی Pin to Start Menu آن‌ها را به منوی Start ویندوز اضافه و یا به اصطلاح سنجاق کرد. اما در صورتی که بر روی سایر فایل‌ها و یا پوشه‌ها راست کلیک کنید خبری از این گزینه نیست. در این ترفند به نحوه‌ی سنجاق کردن کلیه فایل‌ها با هر فرمتی و همچنین کلیه پوشه‌ها به منوی Start ویندوز ۷ خواهیم پرداخت. این کار از دو روش قابل انجام است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:ویندوز7,کامپیوتر,سیستم عامل, توسط Arash Rastkerdar
یک سایت خارجی که سرویس دهنده رایگان ارسال پیامک رایگان است و خوشبختانه از کشور ایران نیز پشتیبانی می کند را به شما معرفی می کنم
از طریق این سایت می توانید به تمامی اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول و ایرانسل SMS رایگان ارسال کنید. تنها محدودیتی که این سایت دارد این است که هر ۳ دقیقه یک بار می توانید اس ام اس مجانی ارسال کنید.
برای دسترسی به این سایت اینجا کلیک کنید.

نوشته شده در تاريخ شنبه 27 آبان 1391برچسب:sms رایگان,sms, توسط Arash Rastkerdar

همیشه در آرزوی داشتن جدیدترین و بهترین هستید اما چیزی که این موضوع را تحت الشعاع خود قرار می دهد، صرف پول و زمان است که پاسخ ها را مطابق میل خود تغییر می دهد.
تنظیم خود با محیط جدید و قیمت به روز رسانی دو نکته آزار دهنده برای کاربران به اصطلاح کژوآل محسوب می شود چرا که قرار گرفتن در موقعیت تغییر با حرکت سریع در دنیای کامپیوتر یعنی معمای ناامید کننده.
ورود مک لایون اپل در تابستان امسال و ورود ویندوز 8 در پاییز امسال برای برخی از کاربران مانند نسیم گذرا تلقی شد و خیلی به این موضوع اهمیت ندادند. از سوی دیگر عمر سیستم عامل کامپیوترتان شما را در ارتباط با سایر قسمتهای دنیای کامپیوتر بلوکه کرده است.
بعنوان مثال سازگاری فایلهای شما با آفیس جدید مورد سوال است. قطعا شما را به حسادت می اندازد و زمانی که می بینید دوستانتان سیستم خود را به روز کرده و فیچرهای جدید را اجرا می کنند، این حسادت بیشتر هم می شود. اما چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرید اگر بخواهید به این سمت متمایل شوید؟



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 19 آبان 1391برچسب:سیستم عامل,تغییر سیستم عامل,کامپیوتر, توسط Arash Rastkerdar

 

فناوری اطلاعات و ارتباطات - علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: در شبکه ملی اطلاعات، کاربران برای دسترسی به سرعت 2 مگابیت بر ثانیه در حدود اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه و رقمی در حد 10 هزار تومان هزینه باید بپردازند.

 علی اصغر انصاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه راه اندازی این شبکه تکلیف قانونی در برنامه پنجم توسعه و برای فراهم آوردن زیربنای کشور است اظهار داشت: این شبکه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی برای توسعه دولت الکترونیکی معرفی شده و تمام دستگاههای اجرایی باید به این شبکه متصل شوند.

 وی تصریح کرد: یکی از سرویسهایی که در این شبکه به عنوان سرویس عمومی تعریف شده دسترسی به اینترنت بین الملل است و این نگرانی که شایع شده با شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل مسدود می‌شود کاملا رد می‌شود و صحت ندارد. به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات دو بخش درنظر گرفته شده که یک بخش کاملا اختصاصی برای دستگاهها و بانکها خواهد بود و یک بخش عمومی مربوط به اتصال کاربران عمومی است. وی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران و تهدید حریم خصوصی در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: بحث حریم خصوصی از طریق اپراتورها پیگیری می‌شود و اینکه امکان دسترسی به حریم خصوصی وجود داشته باشد به طور کلی منتفی است.



نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:شبکه ملی, توسط Arash Rastkerdar

IP چيست؟

شماره ايست که به هر کامپيوتر متصل به اينترنت داده ميشود تا بتوان به کمک آن شماره به آن کامپيوترها دسترسي داشت. اين عدد براي کامپيوترهايي که حالت سرور دارند و نيز کامپيوترهاي کلاينتي که معمولا به روشي غير از شمارهگيري (Dial Up) به اينترنت وصل هستند، عددي ثابت و براي ديگران عددي متغير است.و در هر بار وصل شدن به اينترنت اين شماره عوض ميشود يعني هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس گرفته و به اينترنت وصل ميشويد، عددي جديد به شما نسبت داده ميشود.

 

براي ديدن آي پي آنلاين به سايت زير برويد

http://www.cmyip.com


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:آی پی,IP, توسط Arash Rastkerdar

مهر- نخستین شبکه اجتماعی ویژه کودکان و والدین در ایران به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

راه اندازی این پایگاه اینترنتی با هدف ایجاد بستری مناسب برای آشنایی کودکان با فضای مجازی، اطلاع رسانی صحیح و ارتباط والدین با یکدیگر در جهت تبادل تجربیات دوران بارداری و تربیتی کودکان صورت گرفته است.
شبکه مجازی ویژه والدین و کودکان با عنوان "نی نی فیس" و به نشانی اینترنتی WWW.NINIFACE.COM علاوه بر پرداختن به مسائل آموزشی و فرهنگسازی در فضای مجازی نگاهی ویژه به موضوع روانشناسی، پزشکی و تربیتی کودکان خواهد داشت.این شبکه اجتماعی با بهره گیری از 14 پزشک حاذق در رشته های تخصصی پزشکی، تغذیه، روانشناسی، عفونی و اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور همه روزه به کاربران خود اطلاعات روز و مشاوره آنلاین می دهد.جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای مرتبط با کودکان و ایجاد جایگاه سالانه برای ارزیابی محصولات مرتبط با موضوع دوران بارداری مادران، نوزادی، کودکی و نوجوانی از جمله اهداف انتشار این شبکه اجتماعی است.محمدرضا عالیان - مدیر این شبکه اجتماعی با اشاره به هوشمند بودن این شبکه گفت: در طراحی "نی نی فیس" دقت بسیاری برای ایجاد جذابیت‌های بصری استفاده از اینترنت برای خانواده‌ها بر مبنای اصول فرهنگی کشورمان صورت گرفته ‌است.وی با اشاره به لزوم مقابله با هجمه حملات فرهنگی سایبری و مورد هدف قرار گرفتن کودکان در این حملات خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ایجاد فضاهای فرهنگی و فرهنگسازی برای آموزش ورود صحیح به دنیای مجازی احساس می شود و شبکه اجتماعی "نی نی فیس" می تواند یکی از این فضاهای امن برای دست یافتن به چنین اهدافی به حساب آید.


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 آبان 1391برچسب:شبکه های اجتماعی, توسط Arash Rastkerdar

بالاخره انتظار ها تمام شد و ویندوز 8 بعد از کلی بحث و بررسی و اظهار نظر از راه رسید. مایکروسافت این ویندوز را به صورت رسمی روز جمعه منتشر کرد.

مایکروسافت تغییرات فراوانی را روی جدیدترین  ویندوز خود اعمال کرده است. نه تنها رابط (اینترفیس) به طور کلی دگرگون شده ؛ بلکه قابلیت ها و ظرفیت های جدیدی هم به این ویندوز اضافه شده که در این مطلب 10 تا از بهترین هایشان را به شما معرفی می کنیم.
حرکات لمسی آسان
ویندوز 8 اولین ویندوز حقیقتا لمسی مایکروسافت است. این سیستم عامل حرکات لمسی ساده ای را  مثل کشیدن به سمت چپ برای تغییر اپلیکیشن ها و کشیدن به سمت راست برای باز کردن منو ها، پشتیبانی می کند. زوم سمنتیک (یا معنایی) قوی تر ، برگ برنده دیگری برای این ویندوز است. اگر در صفحه استارت یا اپلیکیشن خاصی باشید می توانید با استفاده از حرکت  مخصوص زوم کردن ، تصویر را با زوم بیشتری تماشا کنید. مثلا در اپلیکیشن خبر، برای دیدن تمامی اخبار، به جای اسکرول کردن می توانید از زوم سمنتیک استفاده کنید.
از دیگر حرکات لمسی می توان به کشیدن به سمت بالا برای دیدن دستورات خاص هر اپلیکیشن و تنظیمات و درگ کردن اپلیکیشن ها اشاره کرد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:ویندوز8,کامپیوتر,سیستم عامل, توسط Arash Rastkerdar

ممکن است اين مشکل براي شما نيز پيش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه اي را داريد و هر چه مي کنيد برنامه پاک نمي شود. حتي ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نيز به کمک شما نمي يايد. با استفاده از اين ترفند ميتوانيد تمامي برنامه هاي نصب شده بر روي سيستم خود را به وسيله رجيستري ويندوز پاک کنيد.
بدين منظور:
از منوي Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تايپ کنيد و Enter بزنيد تا ويرايشگر رجيستري باز شود.
سپس به آدرس زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
حالا در ليست باز شده نام تمامي برنامه هاي نصب شده را ميبينيد. کافي است روي برنامه مورد نظر کليک کرده و دکمه Delete را بزنيد.
تنها دقت کنيد براي Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنيد و تنها در مواري که برنامه پاک نميشود از اين روش استفاده نماييد.


نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:نرم افزار,uninstall, توسط Arash Rastkerdar

ويندوزتان مرتب قفل (crash) مي کند ؟ تا به حال چند بار رايانه خودتان را فرمت کرده ايد يا ويندوز آن را درباره نصب کرده ايد ؟ فکر مي کنيد عمر مفيد هر ويندوز چقدر است , يک ماه يک سال يا ... ؟ اين بار مي خواهم نکاتي را درباره حفاظت از ويندوز بگوييم و اين که چگونه از آن مراقبت کنيم تا طول عمر بيشتري داشته باشد .همواره سعي کنيد حداقل نرم افزارها را روي رايانه خود نصب کنيد . هرچه تعداد نرم افزارهاي شما بيشتر باشد , دردسر ويندوزتان بيشتر است . هرگز از نرم افزارهاي نسخه بتا (Beta Version) استفاده نکنيد , نصب نرم افزارهاي آزمايشي (Trial) نيز براي ويندوز دردسرساز است .هنگام خريد رايانه هريک از قطعات سخت افزاري را با دقت انتخاب کنيد . مارک هاي شناخته شده و معتبر قطعات مي تواند شما را در اين انتخاب ياري دهد . نامناسب بودن هريک از اين سخت افزارها يا درايوهاي مربوط به آنها مي تواند به کارايي ويندوز شما صدمه بزند .حتما يک ديسکت راه اندازي سيستم (Startup Disk)داشته باشيد . اين ديسکت که معمولا هنگام نصب ويندوز شناخته مي شود , زماني که ويندوز دچار اشکال شده و سيستم نمي تواند از طريق ديسک سخت بالا بيايد شما را ياري مي کند . اگر چنين ديسکتي نداريد همين امروز دست به کار شويد و پيش از بروز هر مشکلي يک عدد ديسکت Startup تهيه کنيد . براي ساخت آن کافي است در پنجره Control Panelروي آيکن Add\Remove Programs کليک کنيد و پوشهStartup Disk را انتخاب کنيد وآن گاه يک ديسکت خالي در درايو بگذاريد و Creat Disk را برگزينيد .شرکت مايکروسافت هرازگاهي نسخه به روزآوري شده ويندوزهايش را در سايت خود قراردهد , www.microsoft.com . شما از اين امکان استفاده کنيد و ويندوز و کليه نرم افزارهاي خود را بروز کنيد . اگر به اينترنت دسترسي داريد , اين کار به سادگي و تنها با انتخاب Update Windows از گزينه Settingsمنوي Start صورت مي گيرد البته در ويندوز 98 .




ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:ویندوز,کامپیوتر, توسط Arash Rastkerdar

بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا چند سالی است که در زمینه ارتباطات تلفنی از شیوه پیشرفته به نام نسل چهارم ارتباطات سیار یا 4G استفاده می‌کنند. در کشور ما نیز مدتی است برخی اپراتورها برای راه‌اندازی و بهره‌مندی از چنین شبکه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند، اما این که ویژگی‌های این نسل جدید ارتباطی چیست و این که آیا پای این تکنولوژی به ایران هم باز خواهد شد یا خیر موضوعاتی است که جای بحث دارد.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود که نسل چهارم ارتباطات همراه می‌تواند با افزایش سرعت ۱۰ برابری اطلاعات، شرایط متفاوتی را برای کاربران خود رقم بزند.

ویکی پدیا در تعریف ویژگی‌های این نسل ارتباطی آورده است:«نسل چهارم (4G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل‌ یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در 3GPP به صورت LTE است.

نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل "هرجا و هر زمان" داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. البته جدای از نرخ داده بالا، تأخیر کمتر در ارسال بسته‌ها که منجر به کیفیت فوق‌العاده VoIP، ویدئو کنفرانس و سرویس‌های هم‌زمان می‌شود و هم‌چنین از دید یک اپراتور پهنای باند با کانال‌های متغیر که در محدوده 1.25-20 MHz است.»

 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:نسل چهارم,ارتباطات تلفنی, توسط Arash Rastkerdar

در سال 1986 شرکت ‏Psion‏ با اعمال تغييرات و اصلاحيه‌هاي ‏فراوان ‏Psion Organiser II‏ را معرفي نمود که شرکت ‏Psion‏ را به آينده روشن ‏PDA‏ و سيستم‌عامل پرتاب کرد و تمرکز اصلي ‏شرکت را بروي اين مقوله متمرکز نمود. در سال 1987 شرکت ‏Psion‏ با ارائه محصولات جديد خود بر پايه پلاتفرم جديد آن ‏شرکت با نام ‏SIBO‏، سيستم‌عامل جديد مخصوص به محصولات خود را نيز معرفي کرد سيستم‌عاملي با نام ‏EPOC‏ ‏‏(‏Electronic Piece Of Cheese‏). اولين نسخه اين سيستم‌عامل جديد بر پايه تکنولوژي 16 بيتي ارائه شد و بر همين اساس ‏EPOC 16 نام گرفت و زبان برنامه نويسي که در ساختار آن به کار گرفته شده بود زبان اسمبلي و ‏C‏ بود. تا ارائه نسل جديد اين ‏سيتم عامل سالهاي نسبتاً زيادي گذشت تا اينکه در سال 1997 نخستين نمونه از سيستم‌عامل جديد با نام ‏EPOC 32 در ‏جديدترين ‏PDA‏ شرکت به نمايش گذاشته شد. در حقيقت تنها وجه تشابه ميان اين دو سيستم‌عامل بدون شک نام‌هاي ‏نسبتاً مشابه آنها بود جائيکه سيسم عامل جديد (که اينک به اختصار تنها ‏EPOC‏ ناميده مي‌شد) با زبان برنامه نويسي ‏قدرتمند ‏C++?‏ و ساختار جديد کد نويسي خود کاملاً از رقيب کهنسال خود بالاتر و سريع تر بود. يکي از نکات مهم در ساختار ‏اين سيتم عامل اين بود که ‏EPOC‏ تنها براي پردازنده‌هاي ‏ARM‏ نوشته و بهينه شده بود. در همين اثنا بود که ‏Psion‏ تصميم ‏گرفت امتياز توليدمحصولات بر پايه اين سيستم‌عامل را با شرکت ديگري شريک شود، اولين شرکت در اين ميان شرکت کوچکي ‏بود با نام “‏Geofox‏” که تنها با توليد چيزي نزديک به 1000 عدد از محصولات ‏Psion‏ کناره گيري خود را اعلام کرد. سپس شرکت ‏بزرگ ‏Ericsson‏ و چندين نام کوچک‌تر در اين ميان مطرح گرديدند . تا اينکه در سال 1998 شرکت ‏Psion‏ با شراکت با بزرگان دنياي ‏موبايل يعني ‏Ericsson، ‏Motorola‏ و ‏Nokia‏ به کل متحول گرديد و سيستم‌عامل ‏EPOC‏ از ويرايش ششم به بعد با نام ‏Symbian‏ ‏خوانده شد.‏



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:سیستم عامل,تاریخچه, توسط Arash Rastkerdar

استیون سینوفسکی از مقامات ارشد مایکروسافت و مدیر ویندوز و ویندوز لایو،عرضه ویندوز 8 را انقلابی دوباره در تاریخ کامپیوتینگ دانست و آنرا تحولی بزرگ در پلتفورم ویندوز بعد از 17 سال دانست.
استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت نیز ویندوز جدید را بعد از ورود پی سی در سال 1981 و ویندوز 95 ، بزرگترین تحول ارزیابی کرد.
البته استیو بالمر سخنرانی خود برای عرضه رسمی را با نشان دادن فراگیری ویندوز جدید خود روی انواع سخت افزارهایی مانند ایسوس، دل، سامسونگ و ... نشان داد تا گستره محصول نرم افزاری خود را جلوی چشم 500 خبرنگار نشان دهد. در روزهای اخیر نقدهایی در این زمینه صورت گرفته و حتی فروشگاه آنلاین اپ های ویندوز نیز مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است.( در حالی که اپل روی اپ استور خود 275 هزار اپ و برنامه برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده، مایکروسافت تعداد اپ های خود را در فروشگاه خود اعلام نکرده است.)
ویندوز 8 با نبود منوی سمبلیک استارت(start menu on screen)، برای پی سی و تبلت درست شده است. (خبرتگار رویترز در مورد نبود منوی استارت و احتمال بازگشت آن از استیو بالمر روز پنجشنبه در کنفرانس خبری سوال کرده و بالمر نیز در جواب گفته تمام صفحه اسکرین شما استارت است و دیگر به آن نیازی نخواهید داشت!! )
مایکروسافت سعی دارد با عرضه تبلت خود بنام سرفیس که ویندوز جدید و لمسی خود روی آن نصب شده،  تحولی در بازار مینی تبلت ها ایجاد کند تا بعنوان رقیبی برای آی پد مینی اپل و نکسوس گوگل و کیندل فایر آمازون و گلکسی سامسونگ باشد.
از آنجایی که بازار تبلت ها در دستان اپل و سامسونگ است، بالمر عقیده دارد با ورود ویندوز 8 مخصوص تبلت ها این بازار به نفع مایکروسافت تغییر می کند.

منابع: گجت ان دی تی وی ، آی تی ان، دیترویت فری پرس



نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:ویندوز8, توسط Arash Rastkerdar

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

اين وبلاگ شخصي بوده و به هيچ ارگان يا سازماني وابسته نمي باشد : آرش راست کردار