2001 Arash
وبلاگ اجتماعی ( خبری ، آموزشی ، سرگرمی )


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1 ارديبهشت 1398برچسب:وبلاگ تکخال, توسط Arash Rastkerdar

برای اندازه‌گیری فشارخون دستگاه‌های مختلفی وجود دارد.

همه ما با واژه «فشارخون» آشنایی داریم و می‌دانیم که فشار خون بالا چه آسیب‌هایی به بدن وارد مي‌كند، اما شاید درمورد روش صحیح اندازه‌گیری آن اطلاعات کافی نداشته باشیم. اگر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید حتما یک دستگاه دیجیتال یا جیوه‌ای فشارخون در خانه داشته باشید و هر چند وقت یک بار فشار خون خود را با آن اندازه بگیرید. اما آیا می‌دانید قبل از گرفتن فشار چه کارهایی را نباید انجام دهید و هنگام اندازه‌گیری آن باید در چه حالتی قرار بگیرید؟ آیا می‌دانید فشارخون طبیعی برای شما چقدر است و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:فشار خون , فشار سنج, توسط Arash Rastkerdar

بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ ۱۰ مگاپیکسل . ۱۴ مگاپیکسل . ۱۶ مگاپیکسل . ۲۴ مگاپیکسل.
به گزارش عرش نیوز در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:
این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.
تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید. شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید. آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟
حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟ به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟

جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.

فکرنمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد،نظر شما چیست ؟


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:چشم انسان, توسط Arash Rastkerdar

مصرف دارو ممکن است به صورت خوراکی (قرص و شربت)، مالیدنی (پماد و قطره)، استنشاقی (از راه تنفس) و یا تزریقی (آمپول) باشد. به محل فروش دارو داروخانه گفته می‌شود.داروها به چهار صورت معدنی، حیوانی، گیاهی و یا شیمیایی وجود دارند . همچنین می توان داروها را به دو بخش مجاز و غیر مجاز ( مانند برخی مخدرها) طبقه بندی کرد . داروها اصولا باید در شرایط ویژه‌ای نگهداری شوند و تاریخ مصرف مشخصی دارند . نحوه مصرف دارو و چنده‌گذاری (دوز مصرفی) آن در نسخه پزشک معالج مشخص می‌شود . برخی داروهای ساختنی که به آنها داروهای جالینوسی نیز گفته می‌شود در داروخانه با نسخه پزشک و از ترکیب چند ماده دارویی ساخته می‌شود. در کتاب شناخت دارو ها انواع دارو به ترتیب اسم معرفی و موارد استفاده و مصرفی توضیح داده می شود .این کتاب فقط جهت بالا بردن سطح اطلاعات در زمینه ی شناخت دارو تهیه شده است و خود درمانی توسط این کتاب توصیه نمیشود.

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:داروهای پزشکی,دارو, توسط Arash Rastkerdar

وزارت علوم اعلام کرده است دانشجویان خارج از کشور می توانند به دانشگاه های همتراز داخلی بیایند و ادامه تحصیل دهند. اما دانشگاه های ایران چه رتبه ای دارند.به گزارش خبرآنلاین؛ رتبه علمی دانشگاه های ایران، در چند سال گذشته یکی از چالش های علمی است که دانشجویان معمولا با ان سر و کار داشته اند. زمانی اعلام شد دانشگاه های ایران رتبه زیر هزار هم ندارند، بعد هم رتبه های دیگری اعلام شد که مثلا دانشگاه تهران زیر 500 است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:رتبه دانشگاه های ایران, توسط Arash Rastkerdar
در حال حاضر بسیاری از کسانی که به مصرف ماء الشعیر می پردازند، از مزایای مصرف آن ناآگاهند. ماء الشعیر یا آبجوی بدون الکل نوشیدنی ای مفید برای بدن محسوب می شود. این نوشیدنی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است که فواید بسیاری برای بدن دارند. مصرف یک لیوان ماء الشعیر خنک، علاوه بر کاهش دمای بدن در این روزهای گرم، می تواند به عنوان عاملی دفاعی برای بدن مان نیز شناخته شود. اما اگر می خواهید با جزئیات بیشتری در خصوص فواید مصرف ماء الشعیر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:فوائد ماءالشعیر, توسط Arash Rastkerdar

94درصد نفرات برتر آزمون سراسری در رشته علوم ریاضی دانشگاه شریف، 74 درصد برگزیدگان آزمون تجربی دانشگاه علوم پزشکی تهران و 48 درصد برترین های علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی را انتخاب کرده اند.

محمد حسین نجاتی: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده های علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه های مورد علاقه نفرات برتر کنکور هستند که سالهاست نفرات برتر را جذب خود کرده اند.در این میان دانشگاه شریف را می توان موفق ترین دانشگاه میان این سه دانشگاه برتر کشور دانست. چرا که دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس رشته های پزشکی، دانشگاه شهید بهشتی بر پایه دانشکده حقوق معتبر خود میزبان بیشترین نفرات برتر کنکور هستند.اما حکایت شریف برای داوطلبان رشته ریاضی و فیزیک متفاوت است. رشته های این دانشگاه در بسیاری از زیر گروه های مهندسی و صنعتی هرکدام طی سال های اخیر برند و شاخصی برای تحصیل در رشته های مهندسی بوده اند.برق 71 درصد از داوطلبان ریاضی را می گیرد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 12 آبان 1391برچسب:کنکور,شاگردان زرنگ,, توسط Arash Rastkerdar

استفاده از آرایه‌ای از الکترود که پایین‌تر از منطقه آسیب‌دیده نخاع فرد ایمپلنت می‌شود، به بیمارانی که دچار آسیب‌های نخاعی شده‌اند، کمک می‌کند راه بروند و حتی در زمان قطع جریان الکتریکی نیز توان حرکتی خود را حفظ کنند.محبوبه عمیدی: فلج شدن به دلیل آسیب‌های نخاعی دیگر به معنی یک عمر روی صندلی چرخ‌دار نشستن نیست. این را گروهی از محققان می‌گویند که موفق شده‌اند با کاشت یک ایمپلنت الکتریکی حرکت را به پاهای مردی که چندین سال پیش فلج شده برگردانند و به او اجازه دهند بدون نیاز به کمک بایستد، حتی زمانی که جریان الکتریکی از کار افتاده است.اندرو میس که ساکن لوئیس‌ویل در کنتاکی است، می‌گوید: «ناگهان متوجه شدم می‌توانم انگشت کوچک پایم را حرکت دهم، این تجربه زندگی من را تغییر داد». این تجربه توسط ایمپلنتی ایجاد شده که به نظر می‌رسد ارتباطات خاموش (غیرفعال) نخاع را در منطقه آسیب‌دیده به شکل دائمی تقویت کرده یا حتی موجب ایجاد ارتباطات تازه‌ای شده که بدون نیاز به محرک الکتریکی نیز می‌توانند پیام‌های عصبی را انتقال دهند.به گزارش نیوساینتیست، نتایج این تحقیق خبر از تحولاتی انقلابی در آینده می‌دهد چون نشانه این است که مناطق آسیب‌دیده نخاع حتی سال‌ها پس از تخریب می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.مطالعات پیشین که روی حیواناتی که از ناحیه نیم‌تنه پایین خود فلج بوده‌اند، انجام شده نشان می‌دهد تحریکات الکتریکی پیوسته‌ای که نخاع آنها را در منطقه‌ای پایین‌تر از بخش آسیب‌دیده تحت‌تأثیر قرار داده، به حیوان کمک کرده روی چهارپای خود بایستد یا حتی عضلات خود را به حرکت درآورد. محققان می‌گویند این تحریکات به این دلیل موفقیت‌آمیز بوده که اطلاعات مربوط به حس عمقی (درک موقعیت بدن و حرکت ماهیچه‌ها) را به نخاع انتقال داده و در مقابل داده‌های مورد نیاز برای حرکت و واکنش به شرایط را از نخاع و بدون دخالت مغز به این ماهیچه‌ها منتقل کرده است.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:قطع نخاع, توسط Arash Rastkerdar

سایت 'چه خبرآنلاین' نوشت:

مصرف قرصهای امگا 3 می تواند کمک زیادی به بالا بردن توانایی کودکان در مطالعه داشته باشد . 
تحقیقات تازه نشان می دهد اسیدهای چربی که در غذاهای دریایی وجود دارند می توانند به میزان مطالعه کودکان به نحو چشمگیری کمک کنند.

این تحقیقات توسط دانشگاه آکسفورد صورت گرفت و طی آن به 362 دانش آموز بین هفت تا نه سال برای شانزده هفته قرصهای 600 میلی گرمی امگا 3 داده شد.

نتایج را اینجا بخوانید.



نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:, توسط Arash Rastkerdar

انشمندان ایرانی دانشکده پزشکی «ویل کرنل» موفق به کشف راهی برای استفاده از سلول‌های تشخیصی آمینوسنتز دوران بارداری و برنامه‌ریزی مجدد آنها به شکل سلول‌های فراوان و پایدار اندوتلیال با قابلیت بازسازی رگ‌های خونی آسیب‌دیده و ترمیم اندام‌های آسیب‌دیده شدند.

 به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دکتر افشین رفیعی و دکتر سینا ربانی که پژوهش آنها در مجله Cell منتشر شده به ارائه تصویری از درمان‌های آینده پرداخته‌اند که در آن مایع آمنیوتیک از هزاران روش آمنیوسنتز در دوران بارداری برای بررسی کروموزوم‌های جنینی جمع‌آوری می‌شود.

 این سلولها که جنینی نیستند با گروهی از ژنها برای برنامه ریزی سریع و مجدد آنها به شکل میلیاردها سلول اندوتلیال که کل سیستم گردش خون را می‌سازند، درمان می‌شوند.

 سلول‌های اندوتلیال جدید قابل انجماد و ذخیره مشابه خون بوده و بیماران نیازمند به ترمیم رگ‌های خونی می‌توانند با استفاده از یک تزریق ساده از این سلول‌ها بهره‌مند شوند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:رگ های خونی, توسط Arash Rastkerdar

موز یکی از مفید ترین میوه هایی است که مصرف آن آسان است.

اما آیا می دانستید که پوست موز نیز مانند خود موز غنی از پتاسیم، کلسیم و ویتامین D است و ناراحتی های متعدد پوستی را رفع می کند و از طرفی برای گیاهان باغچه نیز مفید است؟ در این مطلب از «MSN» به مواردی درباره استفاده مفید از پوست موز اشاره شده است.


▪ موز بیماری داءالصدف را درمان می کند، کافی است قسمت داخل پوست موز را روی پوست بمالید. ابتدا پوست قرمز خواهد شد اما با استفاده دائمی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.

▪ قسمت داخل پوست موز را روی لکه های آکنه بمالید و طی چند روز نتیجه موثر آن را ببینید.

▪ اگر قصد چادر زدن یا کوهنوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوست موز را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می کند.

▪ پوست موز، زگیل را در مدت کوتاهی از بین می برد. قبل از خواب، پوست موز را به زگیل بمالید.

▪ نقره، لوازم چرمی مانند کفش، کیف، مبل و... را ابتدا با مالیدن پوست موز و سپس کشیدن پارچه خشک برق بیندازید.

▪ اگر پوست شما زخم شده است و به پماد ضدعفونی کننده دسترسی ندارید می توانید پوست موز را به زخم بمالید.

 


نوشته شده در تاريخ 2 آبان 1391برچسب:, توسط Arash Rastkerdar

صفحه قبل 1 صفحه بعد

اين وبلاگ شخصي بوده و به هيچ ارگان يا سازماني وابسته نمي باشد : آرش راست کردار