2001 Arash
وبلاگ اجتماعی ( خبری ، آموزشی ، سرگرمی )


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1 ارديبهشت 1398برچسب:وبلاگ تکخال, توسط Arash Rastkerdar

 

هر جوش یا لکه در منطقه‌ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می‌توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.
طب سوزنی در مناطق آسیایی طرفداران فراوانی دارد. این طب که یک طب سنتی است و خواستگاه اصلی آن کشور چین بوده، تا کنون بار‌ها از لحاظ علمی نیز موفقیت‌های بسیاری به منظور درمان بیماری‌های مزمن بدست آورده است.
اطباء با تجربه این طب معتقدند اینکه هر یک از جوش‌های صورت در کدام منطقه از صورت به وجود می‌آیند نشان دهنده وجود مشکل در یکی از اندام‌های بدن است و از طریق طب سوزنی به راحتی می‌توان این مشکل که خود را از طریق یک جوش نشان داده حل کرد و شاهد عود یک بیماری نبود.
موسسه طب سنتی چین اقدام به طراحی و چاپ یک نقشه از صورت انسان کرده و در حال حاضر می‌توان این نقشه را در بسیاری از کلینیک‌های پوست و زیبایی مشاهده کرد.
هر جوش یا لکه در منطقه‌ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می‌توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.
۱و۲: دستگاه گوارش- برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود‌ها) بپرهیزید. میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:جوش صورت, توسط Arash Rastkerdar
زپرتي :
واژة روسي Zeperti به معني زنداني است و استفاده از آن يادگار زمان قزاق‌هاي روسي در ايران است در آن دوران هرگاه سربازي به زندان مي‌افتاد ديگران مي‌گفتند يارو زپرتي شد و اين واژه کم کم اين معني را به خود گرفت که کار و بار کسي خراب شده و اوضاعش به هم ريخته است.

هشلهف :
مردم براي بيان اين موضوع که واگفت (تلفظ) برخي از واژه‌ها يا عبارات از يک زبان بيگانه تا چه اندازه مي‌تواند نازيبا و نچسب باشد، جملة انگليسي
I shall have
( به معني من خواهم داشت) را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگويند واگويي اين عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون ديگر اين واژة تمسخرآميز را براي هر واژة و عبارت نچسب و نامفهوم ديگر نيز (چه فارسي و چه بيگانه) به کار برده می شود..



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:واژه های غریب در زبان پارسی, توسط Arash Rastkerdar

Can – Could – Have to – Must

Can - could

 

این کلمات برای بیان توانایی و اجبار در انگلیسی به کار می روند. در مثال های زیر واژۀ can نشان دهندۀ توانایی در انجام عملی است که به وسیله فعل جمله بیان شده است:

He can speak five languages.

Can you help me with my homework?

He can't walk without a stick.

Who can answer my question?

آنچه که زبان آموزان را در استفاده از این واژه دچار مشکل می سازد معمولاً دو نکته است که هر دو به ساختار زبان فارسی مربوط می شود. نخست آنکه در زبان فارسی فعل توانستن مانند دیگر افعال صرف می شود در حالیکه در انگلیسی این واژه جزو افعال کمکی است و با استفاده از آن، چنانکه در مثال های بالا نیز دیده میشود، میتوان جملات را منفی یا سؤالی کرد. مانند:

He can not go.

نکتۀ دیگر اینکه برای بیان توانایی در زمان گذشته به دو صورت در زبان فارسی عمل می شود. به جملههای نمونه زیر توجه کنید



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:تفاوت have to با must, توسط Arash Rastkerdar

Ok, now give!   …………….………….…………خوب بنال ببینم!

 

I'll teach you!   ……….….………..…….حالا بهت نشون میدم!

 

Quite a party!   …………………….…………عجب مهمانی ای!

 

It was heaven!  …..…….…………….……………….محشر بود!

 

There is a dear!  …………….……..………..….…..قربونت برم!

 

Mind how you go!  …….…….......………مواظب خودت باش!

 

My foot!  ………..………….…چه مزخرفاتی! ، چه جفنگیاتی!




ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:اصطلاح انگلیسی, توسط Arash Rastkerdar

آیا میدانستید که خورشید روزانه معادل صد و بیست و شش هزار میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد ؟

آیا میدانستید که زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟

آیا میدانستید که هر ساله حدود پانصد شهاب‌سنگ نسبتا" بزرگ به زمین برخورد می‌کند ؟

آیا میدانستید که ایرانیان اولین بار نمایش های همگانی (تئاتر) را اجرا نموده اند و همانها گریم و ساخت نقاب را در ۱۵ هزار سال پیش پایه گذارده اند ؟

آیا میدانستید که گرده گل هرگز فاسد نمی شود و از محدود مواد طبیعی است که تا زمان نامحدودی باقی می ماند ؟

آیا میدانستید که لاک پشت در بین جانوران جهان، طولانی ترین عمر را دارد و ممکن است تا۱۵۰سال عمر کند ؟



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:آیا می دانستید, توسط Arash Rastkerdar

IP چيست؟

شماره ايست که به هر کامپيوتر متصل به اينترنت داده ميشود تا بتوان به کمک آن شماره به آن کامپيوترها دسترسي داشت. اين عدد براي کامپيوترهايي که حالت سرور دارند و نيز کامپيوترهاي کلاينتي که معمولا به روشي غير از شمارهگيري (Dial Up) به اينترنت وصل هستند، عددي ثابت و براي ديگران عددي متغير است.و در هر بار وصل شدن به اينترنت اين شماره عوض ميشود يعني هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس گرفته و به اينترنت وصل ميشويد، عددي جديد به شما نسبت داده ميشود.

 

براي ديدن آي پي آنلاين به سايت زير برويد

http://www.cmyip.com


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:آی پی,IP, توسط Arash Rastkerdar


یک کارشناس نرم‌افزار معتقد است که یکی از بزرگ‌ترین دلایل سوختن فلش مشکل در پورت‌های فلش جلوی کیس است. 
به گزارش ایتنا از ایستنا، "کامران کاظمی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین دلایل سوختن فلش مشکل در پورت‌های فلش جلو کیس است و باید گفت این پورت‌ها باید با توجه به دفترچه مادربورد به مادربورد وصل شوند، اما اگر فردی که کامپیوتر شخص را Assemble (سرهم) کرده به درستی پین‌های این پورت را تنظیم نکرده باشد، ممکن است برق جابه‌جا به فلش وی وارد و باعث سوختن فلش شود.
وی در ادامه به حالت Quick removal اشاره کرد و افزود: این حالت که حالت پیش‌فرض نیز هست، برای سریع جدا کردن فلش مموری است و در این زمان فلش به safely remove نیاز ندارد و بعد از اتمام کار می‌توان بدون انجام هیچ کاری فلش را از کامپیوتر جدا کرد و حالت دوم نیز Better performance نام دارد و همان‌طور که از اسم این حالت مشخص است از حالت قبلی عمکرد بهتر و پرسرعت‌تری دارد، اما در این حالت کاربر حتما باید قبل از جدا کردن فلش‌تان از کامپیوتر آن را Safely remove کند و گرنه احتمال سوختن و خراب شدن آن بسیار بالا می‌رود.
کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاربر روی گزینه better performance باشد و یک دفعه فلش را از سیستم جدا کند، فلش می‌سوزد؟ اظهار کرد: خیر، این موضوع ربطی به سوختن یا نسوختن ندارد، فقط ممکن است برخی اطلاعات اضافه (به عنوان Cache) که ویندوز برای کار سریع‌تر، در هر لحظه روی فلش می‌نویسد یا از روی آن می‌خواند و روی درایو C می‌نویسد، ناقص نوشته شود که البته این هم جای نگرانی ندارد.
وی در ادامه پیشنهاد داد که کاربران تا حد ممکن در کامپیوترهای عمومی، فلش‌ را به پورت‌های پشت کیس بزنند، چرا که آن پورت‌ها طبیعتاً توسط شرکت به مادربورد متصل شده‌اند و امن هستند.
به گفته او این سوال برای اکثر افراد به وجود می‌آید که آیا remove کردن فلش مموری الزامی است یا خیر، در جواب آن باید گفت که فلش مموری‌ها بر روی دو حالت قرار می‌گیرند که از مسیر زیر قابل رؤیت است که کاربر باید روی آیکون فلش مموری‌ در my computer کلیک راست کرده و گزینه‌ی properties را انتخاب کند و در غیر این صورت به تب Hardware رفته و بعد از انتخاب فلش مموری از لیست گزینه‌ی properties را انتخاب کند که در پی آن پنجره‌ی جدیدی باز می‌شود که باید به تب Policies بروید.


نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:فلش مموری, توسط Arash Rastkerdar

ممکن است اين مشکل براي شما نيز پيش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه اي را داريد و هر چه مي کنيد برنامه پاک نمي شود. حتي ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نيز به کمک شما نمي يايد. با استفاده از اين ترفند ميتوانيد تمامي برنامه هاي نصب شده بر روي سيستم خود را به وسيله رجيستري ويندوز پاک کنيد.
بدين منظور:
از منوي Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تايپ کنيد و Enter بزنيد تا ويرايشگر رجيستري باز شود.
سپس به آدرس زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
حالا در ليست باز شده نام تمامي برنامه هاي نصب شده را ميبينيد. کافي است روي برنامه مورد نظر کليک کرده و دکمه Delete را بزنيد.
تنها دقت کنيد براي Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنيد و تنها در مواري که برنامه پاک نميشود از اين روش استفاده نماييد.


نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391برچسب:نرم افزار,uninstall, توسط Arash Rastkerdar

شايد براتون پيش اومده باشه كه ساعت سيستمتون اشتباه باشه و بخواهيد بدانيد ساعت كامپيوترتون رو به صورت دقيق تنظيم كنيد . و يا اينكه يكي از بستگان شما در يكي ازكشورهاي ديگه زندگي مي كنه و بخواهيد بدونيد كه هم اكنون اونجا ساعت چنده …
براي اطلاع از ساعت محلي خودتون كافي است تنها عبارت
 what time is it
را در نوار جستجو وارد كرده و بر روي دكمه:
 Search
كليك كنيد.
همچنين اگر قصد داريد ساعت محلي كشور يا شهر ديگري را بدست آوريد كافي است عبارت:
what time is it CITY
را بنويسيد. مثلا:
what time is it London
حتما توجه کنيد از گوگل انگليسي استفاده کنيد


نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:ساعت,زمان, توسط Arash Rastkerdar

ويندوزتان مرتب قفل (crash) مي کند ؟ تا به حال چند بار رايانه خودتان را فرمت کرده ايد يا ويندوز آن را درباره نصب کرده ايد ؟ فکر مي کنيد عمر مفيد هر ويندوز چقدر است , يک ماه يک سال يا ... ؟ اين بار مي خواهم نکاتي را درباره حفاظت از ويندوز بگوييم و اين که چگونه از آن مراقبت کنيم تا طول عمر بيشتري داشته باشد .همواره سعي کنيد حداقل نرم افزارها را روي رايانه خود نصب کنيد . هرچه تعداد نرم افزارهاي شما بيشتر باشد , دردسر ويندوزتان بيشتر است . هرگز از نرم افزارهاي نسخه بتا (Beta Version) استفاده نکنيد , نصب نرم افزارهاي آزمايشي (Trial) نيز براي ويندوز دردسرساز است .هنگام خريد رايانه هريک از قطعات سخت افزاري را با دقت انتخاب کنيد . مارک هاي شناخته شده و معتبر قطعات مي تواند شما را در اين انتخاب ياري دهد . نامناسب بودن هريک از اين سخت افزارها يا درايوهاي مربوط به آنها مي تواند به کارايي ويندوز شما صدمه بزند .حتما يک ديسکت راه اندازي سيستم (Startup Disk)داشته باشيد . اين ديسکت که معمولا هنگام نصب ويندوز شناخته مي شود , زماني که ويندوز دچار اشکال شده و سيستم نمي تواند از طريق ديسک سخت بالا بيايد شما را ياري مي کند . اگر چنين ديسکتي نداريد همين امروز دست به کار شويد و پيش از بروز هر مشکلي يک عدد ديسکت Startup تهيه کنيد . براي ساخت آن کافي است در پنجره Control Panelروي آيکن Add\Remove Programs کليک کنيد و پوشهStartup Disk را انتخاب کنيد وآن گاه يک ديسکت خالي در درايو بگذاريد و Creat Disk را برگزينيد .شرکت مايکروسافت هرازگاهي نسخه به روزآوري شده ويندوزهايش را در سايت خود قراردهد , www.microsoft.com . شما از اين امکان استفاده کنيد و ويندوز و کليه نرم افزارهاي خود را بروز کنيد . اگر به اينترنت دسترسي داريد , اين کار به سادگي و تنها با انتخاب Update Windows از گزينه Settingsمنوي Start صورت مي گيرد البته در ويندوز 98 .




ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 آبان 1391برچسب:ویندوز,کامپیوتر, توسط Arash Rastkerdar

صفحه قبل 1 صفحه بعد

اين وبلاگ شخصي بوده و به هيچ ارگان يا سازماني وابسته نمي باشد : آرش راست کردار